2015. június 22., hétfő

Baleset 

Ma reggel 9 óra tájban értem a Bank of England-hez, a Princes Street és a Gresham Street találkozásánál. Szirénázást hallottam, és már ott is volt két rendőrautó. Az egyikük megállt a Princes Street végén, és lezárta a bal oldali sávot, a másik az utca túlsó végén állta el a másik sávot. Nem tudtam mire vélni a dolgot, s egy kis idő múlva elmentem a Threadneedle Street-hez, ahol a lejárók vannak a metróállomáshoz. A kereszteződés egy része körbe volt kordonozva, egy Scanián kívül ott állt egy tűzoltó autó, három mentőautó, de volt ott rendőrautó, motoros rendőr, kerékpáros rendőr is. A teherautó mellett a tűzoltók egy kék ponyvát tartottak, ami mögött a mentősök dolgoztak. Hamar nyilvánvalóvá vált, hogy egy kerékpáros szenvedett balesetet, s hogy a mentősök egyre hosszabb ideig dolgoztak, egyértelművé lett, hogy nagyon súlyos sérülésről lehet szó.

Hamarosan megérkezett még egy rendőrkocsi. Két rendőr szállt ki belőle, akik utasításokat osztogattak a kollégáiknak. Aztán két-három rendőr járt körbe szemtanúkat keresve. "Any witnesses?" - kérdezgették. Találtak is néhányat. Volt, aki el is mondta, mit látott, és volt, akinek csak az adatait vették fel, s az illető mehetett dolgozni. Közben a háttérben, a sofőrt kérdezte ki egy rendőr.
Ez a kereszteződés hétköznapokon rendkívül forgalmas, hiszen hat út fut itt össze. Nagyon gyakran járok erre, de eddig még nem láttam itt balesetet.
Abban a reményben, hogy a mentősök sikerrel járnak, elindultam Bishopsgate felé. A Threadneedle Street-en tizenkét busz állt egymás után, ennyi akadt el az útlezárásnál.

Délután az Evening Standard címlapján megláttam: Woman cyclist killed by lorry in City. Az írásból kiderül, hogy egy 26 éves nő olyan súlyos fejsérüléseket szenvedett, amikor a teherautó alá került, hogy a mentősök hiába küzdöttek érte negyven percen keresztül, a helyszínen meghalt. Ö volt a nyolcadik kerékpáros, aki ebben az évben halálos balesetet szenvedett. Egy kivételével mindegyikük teherautóval ütközött.
Itthon aztán a lap online változatára is rákerestem, hogy megnézzem, tudják-e már, ki az áldozat. Még nem közölnek nevet. Az egyik képen viszont meglepve fedeztem fel magamat. A lap a Twitterről vette le. Mások is fényképeztek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése